søndag den 28. oktober 2012

Forviklinger

De seneste gange jeg har været i London har jeg valgt et andet hotel en det arrangørerne anbefalede, af den simple grund at Themsen ligger imellem hotellet og arrangøren af kursus/informations dag. Så da jeg skulle bestille hotel til det kursus som jeg var på for en lille måned siden, ja så bestilte jeg igen ikke det anbefalede hotel, og selvfølgelig bestilte jeg det uden mulighed for ombooking.

Tre dage før afgang taler jeg med en kollega som også skal med. Ha -jeg skal bare ikke med båden hver morgen for jeg bor på den rigtige side, driller jeg ham i min uvidenhed (ate) men ak nemisis rammer mig da han tørt konstaterer at kurset blev afholdt på hotellet og ikke hos arrangøren....

Så meget for at være smartere end gennemsnittet. Det viste sig dog at jeg alligevel trak det længstre strå for det var på min side af Themsen at alle de gode restauranter lå.

Mandag i denne uge var en skøn morgen. Meget atypisk, for normalt er det en kamp at komme igennem morgenen første dag efter en ferie. Pigene bliver sendt af sted og jeg sætter mig ind i bilen og kører af sted. I godt humør. Halvvejs på vej til arbejdet nævner studieværten at nu er klokken tyve i ni. Jeg griner lidt af ham og tænker at han har set forkert....tænker en gang til og overvejer om vi har skiftet til normaltid i weekenden. Men ak, jeg har simpelthen ikke bare sat vækkeuret en time for sent jeg har hele morgenen hver gang jeg har set på uret, enten for mig selv eller fordi snart-teen pigen har spurgt om klokken set en time forkert.

Pigerne var lidt forudrettede da vi sås senere; mor jeg kom altså for sent i skole. Jeg kom i det mindste ikke for sent, det er en af fordelele ved at have flextid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar